Google صفحه Discover خود را بازطراحی میکند تا محتوای تولیدکنندگان را نمایش دهد

سلام به شما عزیزان! 🌍 امروز با یک خبر مهم از دنیای فناوری و شرکت گوگل همراه شما هستیم. گوگل یک قابلیت جدید و جذاب برای کاربران خود معرفی کرده است.
**خلاصه خبر:**
گوگل در حال بهروزرسانی صفحه “دیسکاور” (Discover) خود در اپلیکیشن جستجو است. از این پس کاربران میتوانند ناشران و تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه خود را دنبال کنند تا محتوای بیشتری از آنها ببینند. این تغییر برای ارائه کنترل بیشتر به کاربران و افزایش تنوع محتوا در دیسکاور صورت میگیرد. همچنین، انواع محتوا مانند شورتهای یوتیوب و پستهای ایکس (توییتر) و اینستاگرام نیز به زودی در این صفحه نمایش داده میشوند.
**جزئیات بیشتر:**
گوگل اعلام کرده که صفحه “دیسکاور” خودش در اپلیکیشن جستجو را بهروزرسانی میکند. “دیسکاور” در واقع یک صفحه خبری و محتوایی است که بر اساس علاقه شما، مطالب مختلف را بهتان نشان میدهد.
حالا شما میتوانید ناشران و تولیدکنندگان محتوای خاص را “دنبال” کنید. 🤩 این یعنی اگر شما به یک وبسایت خبری یا یک سازنده محتوا علاقه دارید، با “دنبال کردن” آنها، محتوای بیشتری از آن منابع را در دیسکاور خود خواهید دید.
این حرکت گوگل، بعد از قابلیتی میآید که ماه گذشته معرفی شد؛ آن هم این بود که کاربران میتوانستند منابع خبری مورد علاقه خود را برای بخش “مهمترین اخبار” در نتایج جستجو انتخاب کنند. حالا این کنترل بیشتر شده است.
طی هفتههای آینده، انواع مختلفی از محتوا را در دیسکاور خواهید دید؛ از جمله مقالات، “شورتهای یوتیوب” (همان ویدئوهای کوتاه یوتیوب)، و حتی پستها از شبکههای اجتماعی “ایکس” (که قبلا توییتر بود 🐦) و اینستاگرام. گوگل میگوید در آینده منابع بیشتری به این ترکیب اضافه خواهد شد.
با این تغییرات، گوگل تلاش میکند هم کنترل بیشتری به کاربران روی محتوای دریافتی بدهد و هم صفحه دیسکاور خود را با منابع متنوعتری گسترش دهد.
البته، گوگل هنوز به طور واضح نگفته که بر اساس چه معیارهایی، محتوای تولیدکنندگان مختلف در صفحه دیسکاور نمایش داده میشود. این موضوع نیاز به شفافسازی بیشتر دارد.
برای استفاده از این قابلیت، وقتی محتوایی از یک ناشر یا تولیدکننده دیدید، کافیست روی اسم آنها ضربه بزنید تا همه محتواهایشان را در یک صفحه ببینید و سپس آنها را “دنبال” کنید. به این ترتیب، گوگل محتوای بیشتری از منابعی که دنبال میکنید به شما نشان میدهد.
این اعلامیه گوگل در حالی منتشر میشود که ناشران محتوا، به دلیل ظهور “هوش مصنوعی در جستجوی گوگل” (که در بعضی موارد خلاصه خبرها را مستقیم میدهد)، شاهد کاهش بازدید وبسایتهای خود هستند. گوگل حتی محصولی به نام “آفروال” (Offerwall) را برای کمک به ناشران برای کسب درآمد از راههایی غیر از تبلیغات راهاندازی کرده تا ضررشان کمتر شود. 💰
**نکات کلیدی این خبر:**
* بهروزرسانی صفحه دیسکاور گوگل برای امکان “دنبال کردن” ناشران و تولیدکنندگان محتوا.
* افزایش کنترل کاربران بر محتوای دریافتی در دیسکاور.
* اضافه شدن انواع جدید محتوا مثل شورتهای یوتیوب، پستهای ایکس و اینستاگرام به دیسکاور.
* هدف گوگل: تنوع بخشیدن به منابع و محتوای دیسکاور.
* نحوه استفاده آسان: با ضربه روی نام ناشر یا تولیدکننده و انتخاب “دنبال کردن”.
* این تغییرات در بحبوحه کاهش بازدید ناشران به دلیل هوش مصنوعی گوگل رخ میدهد.