F1 در ایتالیا وقتی Downforce از بین میرود، چه اتفاقی میافتد؟

سلام به شما بینندگان عزیز 👋 این هفته رفتیم سراغ سرعت و هیجان مسابقات فرمول یک در گرندپری ایتالیا 🏎️ در پیست تاریخی مونزا، مکس ورشتپن از ردبول باز هم اول شد اما جنجال اصلی سر دستورات تیمی در تیم مکلارن بود
پیست مونزا، معروف به معبد سرعت ، به حداکثر سرعت نیاز داره و همین باعث شد که رتبهبندی معمول تیمها کمی تغییر کنه 🔄 مکس ورشتپن در تعیین خط که جایگاه شروع مسابقه رو مشخص میکنه ، جایگاه اول یا همان پول پوزیشن رو برای شروع مسابقه به دست آورد 🥇
مسابقه با هیجان شروع شد و ورشتپن بعد از کمی کشمکش با لندو نوریس، جلو افتاد و در نهایت با فاصله زیاد، قهرمان گرندپری ایتالیا شد 🏆 اما در پشت سر، درام اصلی در تیم مکلارن اتفاق افتاد 🤯
در زمان پیتاستاپ توقف کوتاه برای تعویض لاستیک ، نوریس با مشکلی در تعویض چرخ روبرو شد و حدود ۴ ثانیه بیشتر در پیت ماند این باعث شد همتیمیاش، اسکار پیاستری، از او سبقت بگیره 😲 اما تیم مکلارن با یک دستور تیمی دستوری که تیم به رانندههاش میده ، از پیاستری خواست تا جایگاه رو به نوریس پس بده 😮
این تصمیم جنجالی، برای جلوگیری از رقابت منفی درون تیمی بود، تا اشتباهات گذشته که رقابت رانندهها مانع قهرمانی تیم میشد، تکرار نشه 🤝 حالا باید دید در مسابقه بعدی در آذربایجان چه اتفاقی میفته 🇦🇿
نکات مهم و تیترهای کلیدی خبر
✔️ مکس ورشتپن ردبول ، قهرمان گرندپری ایتالیا در مونزا شد
✔️ در مکلارن، مشکل پیتاستاپ نوریس باعث شد پیاستری جلو بیفتد
✔️ با دستور تیمی، پیاستری جایگاه خود را به نوریس بازگرداند
✔️ این تصمیم برای جلوگیری از رقابت داخلی و تمرکز بر قهرمانی تیم گرفته شد