EU، Google را به دلیل «سوءاستفاده» از فناوری تبلیغات، ۳.۵ میلیارد دلار جریمه کرد.

سلام به شما و بینندگان عزیز! 👋 با یک خبر مهم از دنیای تکنولوژی شروع می‌کنیم.

خبر فوری: کمیسیون اروپا، گوگل را به دلیل نقض قوانین رقابت، حدود ۲.۹۵ میلیارد یورو (نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار) جریمه کرده است. 💸 این جریمه به خاطر سواستفاده گوگل از جایگاه خود در بازار تبلیغات آنلاین و ترجیح دادن خدمات تبلیغاتی خودش به رقباست. گوگل باید ظرف ۶۰ روز این رویه را متوقف کند، اما اعلام کرده که به این حکم اعتراض می‌کند. ⚖️

این جریمه سنگین به دلیل «نقض قوانین ضد انحصار» اتحادیه اروپا صادر شده است. قوانین ضد انحصار در واقع برای این هستند که شرکت‌های بزرگ از قدرتشان سوءاستفاده نکنند و رقابت منصفانه در بازار حفظ شود. 🤝

کمیسیون اروپا می‌گوید گوگل در بازار «تبلیغات دیجیتال» یا همان «اد-تک» (AdTech) که شامل ابزارهای نمایش و خرید و فروش تبلیغات آنلاین است، خدمات خودش را به طور ناعادلانه‌ای نسبت به رقبا در اولویت قرار داده است. 📊 این یعنی گوگل از موقعیت مسلط خود سوءاستفاده کرده تا منافع خودش را جلو بیندازد. 🧐

گوگل اعلام کرده که این تصمیم را قبول ندارد و به آن اعتراض خواهد کرد. آن‌ها معتقدند که خدماتشان کاملاً رقابتی است و جایگزین‌های زیادی هم برای آن‌ها وجود دارد. 🚀

نکته جالب اینجاست که این در حالی است که در ایالات متحده، گوگل در پرونده مشابهی، با نتایجی متفاوت روبرو شد و توانست از جریمه‌های سنگین‌تر و پیشنهاداتی مثل تفکیک شرکت یا فروش مرورگر کروم و سیستم عامل اندروید فرار کند. 🇺🇸 البته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، نیز از این جریمه اروپا انتقاد کرده و آن را غیرمنصفانه علیه شرکت‌های آمریکایی دانسته است. 🗣️

خلاصه‌ای از نکات کلیدی این خبر:

* جریمه گوگل توسط کمیسیون اروپا به مبلغ ۲.۹۵ میلیارد یورو (حدود ۳.۵ میلیارد دلار). 💰
* دلیل: نقض قوانین ضد انحصار و ترجیح دادن خدمات تبلیغاتی خود در بازار «اد-تک». 🚫
* مهلت ۶۰ روزه برای اصلاح رویه‌ها. ⏳
* اعتراض گوگل به این حکم. 🗣️
* تفاوت نتیجه در پرونده‌های مشابه در آمریکا. ⚖️
* انتقاد دونالد ترامپ از این جریمه. 😡

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها