Coca-Cola برای گذر از اقتصاد پرفراز و نشیب در سهماهه دوم، به بازاریابی متکی بود.

سودآوری کوکاکولا در سه ماهه دوم سال جاری از انتظارات وال استریت فراتر رفت
نتایج سه ماهه دوم شرکت کوکاکولا، که فراتر از انتظارات وال استریت بود، نشان میدهد که چگونه این غول تولیدکننده محصولات مصرفی CPG ، با وجود چالشهای گوناگون در سراسر جهان، به رشد خود ادامه میدهد نرخ رشد ارگانیک شرکت با پیشبینیهای کل سال همخوانی دارد، حتی با وجود کاهش حجم فروش
جیمز کوینسی، مدیرعامل کوکاکولا، در یک کنفرانس تلفنی با سرمایهگذاران گفت «در حالی که محیط بیرونی همچنان پویا است و تردیدی نیست که ابهامات زیادی در پیش رو وجود دارد، ما همچنان بر رشد متمرکز هستیم ما به طور مداوم برنامههای خود را در صورت نیاز تغییر میدهیم و از استراتژی جامع خود برای دستیابی به اهداف رشدی خود استفاده میکنیم »
بخشی از این استراتژی جامع متکی به بازاریابی است، که به گفته مدیران، به تقویت تعدادی از برندها در طول این سه ماهه کمک کرده است این شرکت از تبلیغات مرتبط با زمینه برای ارائه پیامهای ارزشی و مقرون به صرفه در سه ماهه دوم استفاده کرد و شاهد رشد حجم فروش برای کوکاکولا زیرو شوگر، دایت کوک، فانتا، فیرلایف، بادیآرمور و پاورید بود
راهاندازی مجدد کمپین Share a Coke بر روی بیش از 10 میلیارد بطری و قوطی در بیش از 120 کشور جهان فعال شد و شامل بیش از 30000 نام متناسب با بازارهای محلی بود این تلاش به رشد تراکنشهای تکسرو در این دسته کمک کرد و به کوکاکولا زیرو شوگر کمک کرد تا برای چهارمین فصل متوالی، رشد حجم فروش دورقمی را تجربه کند در همین حال، کمپین This is My Taste دایت کوک، که با الهام از بینشهای رسانههای اجتماعی طراحی شده بود، به چهارمین فصل متوالی رشد حجم فروش این محصول در آمریکای شمالی کمک کرد
بازاریابی کوکاکولا همچنین منبعی برای صرفهجوییهای مرتبط با بهرهوری بود که حاشیه سود شرکت را بهبود بخشید کوینسی توضیح داد که تحول بازاریابی که این شرکت در چند سال گذشته انجام داده است، نه تنها از طریق تبلیغات دیجیتال و بخشبندیشده، اثربخشی پیدا میکند، بلکه باعث افزایش بهرهوری در تولید تبلیغات و خرید رسانه نیز میشود
دیو نووسل، تحلیلگر ارشد اوراق قرضه Gimme Credit گفت آنها باید در زمینههای مختلف شرکت سرمایهگذاری کنند تا فروش آینده را افزایش دهند، اما همچنین دوست دارند برای جبران برخی از این سرمایهگذاریها، بهرهوری را افزایش دهند تا بتوانند درآمد را افزایش داده و حاشیه سود را بهبود بخشند این واقعیت که آنها توانستهاند هر دو کار را انجام دهند، دلگرمکننده است بهرهوری تبلیغات بخش بزرگی از آن است
تحول بازاریابی کوکاکولا همچنین به این شرکت کمک کرده است تا به سرعت ایدهها را آزمایش کند، یادگیریها را به اشتراک بگذارد و کمپینها را در سراسر مجموعه خود گسترش دهد به همین دلیل، این شرکت شاهد بهبود قابل توجه درک مصرفکننده در مکزیک بود، زیرا ابتکاراتی مانند کمپین Juntos Posen و فعالیتی پیرامون جام جهانی راهاندازی کرد استفاده از تبلیغات هدفمند و متنی همچنین به کوکاکولا کمک کرد تا ادعاهایی راجع به نحوه تولید محصول خود را که در چندین بازار و جمعیتشناسی این شرکت را آزار داده است، پس بزند
این شرکت همچنین برنامههای رسمی خود را برای گسترش محصول اصلی خود با ارائه محصولی که با شکر نیشکر ایالات متحده ساخته شده است، به عنوان راهی برای ارائه انتخابهای بیشتر به مصرفکنندگان، اعلام کرد این طرح برای اولین بار هفته گذشته توسط رئیس جمهور ترامپ اعلام شد
کوینسی در کنفرانس تلفنی اعلام نتایج گفت «همانطور که ممکن است هفته گذشته دیده باشید، ما از اشتیاق رئیس جمهور به برند کوکاکولا خود قدردانی میکنیم »