تلاش Facebook برای احیای دوباره «پوک‌ها»

سلام و درود خدمت شما بینندگان عزیز! 📺 امروز با یک خبر جذاب از دنیای شبکه‌های اجتماعی اومدیم. فیسبوک، ویژگی قدیمی و نوستالژیک “پوک” (Poke) یا همون “تلنگر” خودش رو که به فراموشی سپرده شده بود، با ظاهری جدید و جذاب‌تر برای کاربران جوان برگردونده. هدف متا از این کار، بیشتر کردن تعامل و جذب دوباره نسل جوان به این پلتفرم هستش. 🤩

**حالا بریم سراغ جزئیات خبر:**

ویژگی “Poke” (پوک) در فیسبوک، از همون روزهای اول وجود داشته. این ابزار به شما اجازه میده تا با یه “تلنگر” مجازی، توجه دوستتون رو جلب کنید. انگار که یه نیشگون کوچیک مجازی می‌گیرید! 🤏

با اینکه این ویژگی برای مدت‌ها استفاده نمیشد، اما اخیراً بین کاربران جوان‌تر دوباره محبوب شده. همین باعث شده که شرکت متا (صاحب فیسبوک) تصمیم بگیره “پوک” رو به بخش اصلی و مهم‌تری از تجربه کاربری فیسبوک تبدیل کنه. 🤔

حالا می‌تونید یه دکمه مخصوص “پوک” رو روی پروفایل دوستانتون ببینید و با فشار دادنش، بهشون تلنگر بزنید. 👆 اون‌ها هم از طریق اعلان‌ها (نوتیفیکیشن‌ها) متوجه میشن. همچنین، فیسبوک صفحه‌ای رو معرفی کرده که می‌تونید ببینید چه کسانی به شما تلنگر زدن و “تعداد تلنگرهاتون” با هر دوست رو هم اونجا دنبال کنید. یه جورایی مثل یه امتیاز میشه! 📈

این ویژگی “امتیازدهی تلنگر” بیشتر برای جذب کاربران جوانی طراحی شده که با بازی‌سازی (Gamification) در برنامه‌های اجتماعی مثل اسنپ‌چت و تیک‌تاک (مثل بخش “Streaks” یا “رشته‌ها”) بزرگ شدن. 🎮 این قابلیت‌ها باعث میشه کاربران بیشتر با هم در ارتباط باشن.

البته، همین “رشته‌ها” توی برنامه‌های دیگه، قبلاً به دلیل ماهیت اعتیادآور بودنشون، مورد انتقاد و حتی شکایت‌های حقوقی قرار گرفته بودن. 😬

با برجسته کردن “تعداد تلنگرها” و راحت‌تر کردن این ویژگی، متا می‌خواد یه مکانیسم تعاملی مشابه رو در فیسبوک ایجاد کنه. اگه تعداد تلنگرهاتون با یه دوست زیاد بشه، نمادهای جالبی مثل ایموجی آتیش 🔥 یا عدد “۱۰۰” کنار اسمشون ظاهر میشه. هدف نهایی فیسبوک، افزایش تعامل و برگردوندن کاربران جوان هستش که مدتیه این پلتفرم رو ترک کردن. 🎯

**مهم‌ترین نکات کلیدی این خبر: 📝**

* بازگشت “پوک” به فیسبوک با ظاهری جدید. 🚀
* اضافه شدن دکمه مخصوص و صفحه “امتیاز تلنگر” برای هر دوست. 📊
* هدف اصلی: جذب کاربران جوان‌تر و افزایش تعامل در پلتفرم. 🧑‍🤝‍🧑
* الگوبرداری از ویژگی‌های “بازی‌گونه” (Gamification) مثل “Streaks” در اسنپ‌چت و تیک‌تاک. 📱
* تلاش متا برای مقابله با کاهش محبوبیت فیسبوک بین نسل جوان. 💪

از اینکه با ما همراه بودید، سپاسگزارم. تا خبری دیگر، خدانگهدار! 👋

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها