**Chobani مورد شکایت Danone قرار گرفت به اتهام کپیبرداری از بستهبندی cold brew**

نبرد حقوقی دوباره در دنیای لبنیات دنون از چوبانی شکایت کرد
شرکت دنون، غول صنایع غذایی، بار دیگر چوبانی، رقیب خود در بازار لبنیات، را به دادگاه کشانده است این دو شرکت پیش از این نیز سابقه درگیریهای حقوقی بر سر ادعاهای تبلیغاتی را داشتهاند
دنون مدعی است که چوبانی با سوءاستفاده از مالکیت معنوی این شرکت، به طور آگاهانه و سیستماتیک به دنبال تقلید از محصولات و بستهبندیهای آن است به گفته دنون، این شرکت در ژانویه ۲۰۲۱ شعار Bright Mellow را برای متمایز کردن خود از استارباکس و La Colombe که در آن زمان شرکتی مستقل بود انتخاب کرد
پس از اینکه چوبانی در سال ۲۰۲۳ شرکت La Colombe را به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریداری کرد، دنون مدعی شد که چوبانی شروع به استفاده از شعار Bright Mellow بر روی بستهبندیهای قهوه خود کرده است دنون همچنین مدعی است که چوبانی محصول خود را از رست متوسط به رست روشن تغییر داده که دقیقا مشابه محصول دنون است
دنون همچنین ادعا میکند که چوبانی گامهای دیگری نیز برای کپیبرداری از بستهبندیهای آن برداشته است برای مثال، ماست یونانی پر پروتئین چوبانی، به گفته دنون، از رنگها، فونتها و گرافیکهای مشابه با برند Oikos دنون استفاده میکند
دنون در شکایت خود آورده است اقدامات چوبانی این امکان را فراهم کرده و در حال حاضر نیز به چوبانی این امکان را داده است تا به طور رایگان از شهرت دنون بهرهمند شود
چوبانی هنوز به درخواست برای اظهار نظر در این مورد پاسخی نداده است
در حالی که شرکتهای بزرگ غذایی با کاهش فروش دست و پنجه نرم میکنند، شرکتهای بیشتری برای حفظ سود خود از طریق محافظت از ارزش ویژه برند خود اقدام میکنند در ماه مه، شرکت Mondelēz International، تولید کننده اسنک، از Aldi شکایت کرد تا این فروشگاه مواد غذایی را مجبور کند تا از بستهبندیهای مشابه برای تعدادی از اسنکهای با برند خصوصی خود مانند Oreo و Chips Ahoy دست بردارد